Thursday, March 12, 2009

DAY4--travel abroad (at hotel)

1. receptionist (n) 接待員

2. twin room/double room 雙人房

3. single room 單人房

4. complementary buffet 自助餐

5. gymnasium (n) 健身房

6. laundry (n) 洗衣店.洗衣房

7. operator (n) 接線生
He dialed the operator.
他撥通了接線生




訂房:
Good morning gentlemen.How may I help you?
早安先生們.有什麼需要我效勞嗎
I want to book a room for tonight. Do you have any rooms available?
我想在今晚訂一間房.你們還有空房嗎
Yes we do. Would you like the twin room?
有的.您們想要雙人房嗎
We'd like the twin room. Is there a tv and internet in the room?
好的給我間雙人房.房間裡面有電視和網路嗎
Yes all of our room have tv and internet.
是的我們每間房間都設有電視和網路
How long do you plan to stay, sir?
先生,您打算住多久
Three days. What's the price of the room?
三天.房間的價錢是多少

That'll be a hundred and nineteen dollars a night.
一個晚上一百一十九元

Are any meals included?
包括餐費嗎
Yes, we have a complementary breakfast buffet on the second.
是的,我們在二樓有免費的自助式早餐供應

May I have your name, please?
請問尊姓大名
Yes. John Smith.
我叫約翰.史密斯

Can we use the pool and gymnasium?
請問我們可以使用游泳池和健身房嗎
Yes the pool and gymnasium are on the third floor. There is also 24 hour room service and a laundry service.
是的.我們的游泳池及健身房在三樓.我們也提供24小時的客房服務和乾洗服務



客房服務:
Room service. How may I help you?
客房服務部。我能幫您什麼忙
This is room 123. I'm John Smith.
我是一二三號房的約翰.史密斯。
Yes, sir?
是的,先生?
Can you please give me a wake-up call at six, tomorrow morning?
請在明天早上六點鐘打電話叫醒我好嗎
I certainly can.

當然可以。
Thank you. Do you provide breakfast that early?
謝謝.那麼早你們供應早餐了嗎?
Yes, sir. You can have your breakfast either in your room or at the breakfast buffet.
是的,先生。您可以在您房間裏吃早餐或在餐廳裏吃自助式早餐
Good. Another thing, I need an extra blanket for the night.
好.還有一件事,今天晚上我需要多一條毛毯
That's no problem, Mr. Smith. I'll send one up right away.
沒問題,史密斯先生。 我馬上送一條上去。

No comments: